top of page
Janita Sassen-GT-Tjeerd-1117def.jpg

Tjeerd Krumpelman

'Focus op waardecreatie leidt tot een ander gesprek dan de winst- en verliesrekening.'

Tjeerd Krumpelman, Partner Impact House bij Grant Thornton, begeleidt ons Impactevent 2025. Communityleden Ingrid Aarsman en Marjolein Baghuis hadden al een inspirerend voorgesprek over zijn spark! 

‘Met wie kunnen we samenwerken om wél het verschil te maken?’

​

Tjeerd Krumpelman is Partner Impact House bij Grant Thornton Nederland. Ook bekleedt hij diverse functies in besturen en adviesraden rondom de integratie van duurzaamheid in de strategie en verslaglegging van bedrijven. Op het It’s up to us Impactevent op 25 februari a.s. zal hij zijn spark met ons delen en een workshop leiden om ons de impact van ons netwerk in kaart te laten brengen aan de hand van een waardecreatiemodel. Eind december hadden communityleden Ingrid Aarsman en Marjolein Baghuis al een inspirerend voorgesprek over zijn spark en dit waardecreatiemodel. 

​

Verschil maken in de einduitkomst
“Impact gaat voor mij over het maken van een verschil in de einduitkomst. Mijn persoonlijke rol hierbij is om het bewustzijn bij anderen aan te wakkeren. Als een organisatie eenmaal bewust is van de eigen impact volgt al snel de vraag: “wat kunnen we eraan doen?” Daarmee zet je bewustzijn om in actie. Om positieve impact te vergroten en negatieve impact te verkleinen. Meer positieve impact is allemaal prachtig, maar vaak is er meer draagvlak om negatieve impacts te verlagen.”

​

Samenwerken voor duurzame oplossingen
Als individu of organisatie heb je niet altijd voldoende invloed om zelf echt het verschil te maken. Dan is de vervolgvraag: “Met wie kunnen we samenwerken om wél het verschil te maken?” Mooie voorbeelden van onderwerpen waarvoor sectoroverstijgend wordt samengewerkt zijn leefbaar loon en het verminderen van CO2-uitstoot. Het opzoeken van samenwerking is voor mij het leukste deel van duurzaam ondernemen. Mijn eigen spark komt vanuit de bereidwilligheid en de kansen die ik zie voor samenwerking en het maken van impact. Het geeft me veel voldoening om daar een rol in te spelen.”

​

Waardecreatie centraal
“Een waardecreatiemodel biedt structuur om naar een organisatie te kijken. Het is heel waardevol om dit met een groep mensen uit te werken. Wat hebben we in de organisatie gestopt, wat hebben we ermee gedaan en wat heeft dat opgeleverd? Het is echt een strategisch hulpmiddel om te komen tot inzicht. Om zonder oordeel de vraag te bespreken: welke waarde we toevoegen voor klanten, medewerkers en andere stakeholders in de waardeketen en maatschappij? Het leidt echt tot een ander gesprek dan de behandeling van de winst- en verliesrekening.”

​

Een levend jaarverslag en inspiratie op ons Impactevent
Op ons Impactevent op 25 februari a.s. gebruikt Tjeerd het waardecreatiemodel om met de It’s up to us-community vast te stellen welke inputs we hebben ingezet, hoe we daarmee aan de slag zijn gegaan en welke outputs en impacts dat heeft opgeleverd. In een interactieve sessie bouwen we samen een levend jaarverslag over 2024 voor It’s up to us. En bieden we deelnemers inspiratie en inzicht hoe het waardecreatiemodel te gebruiken aan de bestuurstafel en op andere plekken.


Lees meer en schrijf je in voor het Impactevent via deze link. 

 

Zien we je daar?

bottom of page